Personlig värme. Kraft från Bergslagen.

Pressmeddelande:
Vi byter till moderna faktura- och betallösningar

Under helgen har Linde energi bytt leverantör av utskrift och leverans av våra fakturor. Bytet innebär att företaget Billogram numera sköter detta åt oss.

Vår nya partner Billogram kan erbjuda enklare betalningar och större valfrihet för dig som kund. Du kan själv bestämma hur du vill ta emot din faktura och sedan välja mellan en rad enkla digitala betalsätt, vi kommer att introducera mer av detta under våren. Självklart kan du fortsätta att både ta emot och betala din faktura på samma sätt som nu. Vi har valt Billogram som strategisk partner för att förbättra kundupplevelsen vid betaltillfället. Inger Wadström, chef kommunikation och kundtjänst, på Linde Energi förklarar:

- Under de senaste åren har Linde energi haft ett utvecklingsarbete där vi funderat på hur omvärlden ser ut år 2025 och vad vi behöver göra för att möta de nya förutsättningarna. Ett antal strategiska frågor har diskuterats, och bland annat frågan om hur digitalisering och kundupplevelse kan kombineras med våra lokala fördelar.

Utöver att förbättra betalupplevelsen för kunden, innebär en digital faktura- och betallösning andra fördelar som rimmar väl med Linde Energis profil, Inger Wadström fortsätter:

- Allt vi gör ska förstärka kundupplevelsen och detta känns därför som helt rätt väg att gå. Dessutom avlastar vi miljön genom att färre pappersfakturor skrivs ut, skickas och körs till kund.

Vår förhoppning är att bytet ska gå så smidigt som möjligt och att ni – våra kunder – ska gilla det ni ser. Hör gärna av er till oss om ni har frågor, just nu första gången känns allt ovant både för er och för oss, men vi tror på sikt att detta blir en bra modern lösning för oss alla.