Information om fakturorna för januari 2023

Vi har upptäckt i våra kontrollfunktioner efter fakturering att det blev fel elpris i en del av fakturorna som avser januaris elförbrukning på grund av ett systemfel hos vår elhandelspartner. På grund av detta var vi tvugna at makulerat alla fakturor som avser januari och skickat ut nya till alla våra kunder med digital faktura.

placeholder

Vad gör jag om jag har autogiro?

Autogirot kommer korrigeras automatiskt och korrekt belopp kommer dras på förfallodagen. Observera att förfallodagen denna månad har blivit flyttad till 6 mars 2023.

Vad gör jag om jag har e-faktura?

Vi har skickat ut en ny e-faktura med rätt belopp. Denna ska betalas och förfaller den 6 mars 2023. Den tidigare fakturan som förfaller 28 februari 2023 kan du ta bort från din internetbank. Vissa banker kan också ha skickat ut en kreditfaktura som krediterar den felaktiga fakturan. Denna kan du också ta bort ur din internetbank.

Vad gör jag om jag redan betalt?

Om du redan betalt den första fakturan som var felaktig kommer vi använda pengarna till att betala beloppet på den nya korrekta fakturan. Restbeloppet kommer läggas tillgodo till nästa faktura som kommer i mars. Gå gärna in på Mina Sidor på vår hemsida, där kan du se status för dina fakturor och om betalningen kommit oss tillhanda.

Varför har inte min faktura blivit billigare?

Den felaktiga faktureringen gäller endast de som har elhandelsavtalet Linde Smart. Vårt system kunde tyvärr inte kreditera enstaka kunder, därför var vi tvungna att göra om hela faktureringen. Din faktura var korrekt från början.

Vi ber om ursäkt för allt krångel det här ställer till för dig som kund hos oss.