Appen som
ger energikoll

Sänk dina kostnader, styr din förbrukning och bli lite klokare, dag för dag.
Nu lanserar Linde energi appen som ger dig som kund kontroll över din energi.
Utan extra kostnad för dig som Linde energi-kund.

Smidig överblick och enkel priskoll
Förstå din förbrukning och styr smart

Ladda ner till din smarta telefon

Google Play Store
Ladda ner på Apples App Store
Ladda ner med din mobil
Man kikar mot solen

Bli energismart

Din energihistorik
Få koll på din förbrukning av el och fjärrvärme och din produktion

Marknadsanalyser
Ta del av Linde energis insikter om energimarknaden

Styr och ställ
Styr ditt värmesystem, billaddning och din växelriktare

Tips: Skaffa timprisavtal för att få mesta möjliga nytta av appen

Koll på din ekonomi

Aktuellt elpris
Se spotpriser, nu, då och framåt

Se dina fakturor
Belopp, status och statistik

Jämför med dina grannar
Hur ligger du till jämfört med de som bor omkring dig?

Psst. Du har väl redan gått över till digital faktura?

Koll på kostnaderna

Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om appen.

Varför skiljer sig elpriserna i appen från de jag betalar på min faktura?
Appen visar spotpriser, alltså marknadens grundpriser. På detta tillkommer ett antal avgifter. På din faktura kan du se vilka dessa avgifter är, från 1 januari 2025.

Varför saknas timvärden i appen?
Det händer att vi inte får med alla mätvärden när vi hämtar dem från din mätare. Då kan det ta någon dag innan värdena kommer på plats.

Var hittar jag användarvillkoren?
Här kan du läsa användarvillkoren för appen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hur avslutar jag mitt appkonto?
Du kan själv ta bort ditt användarkonto i Linde energi-appen under "Min Profil" - "App info" - "Ta bort appkonto". Det kan dröja någon dag innan kontot är borttaget. OBS - det här påverkar inte dina övriga avtal med Linde energi.
Om du inte har appen installerad kan du även mejla oss på kundservice@lindeenergi.se så hjälper vi dig.

Rapportera fel

Är det någonting som inte fungerar som det borde i din app?
Förmodligen har någonting gått på tok och då vill vi gärna veta det.

För att kunna förmedla din rapport till vår appleverantör på bästa sätt hoppas vi att du vill hjälpa oss genom att fylla i formuläret nedan.

Naturligtvis går det också bra att höra av sig till Kundservice, så kan de hjälpa dig att fylla i formuläret på bästa sätt!


Ditt namn


Kundnummer hittar du till exempel i Min profil i appen, på Mina sidor och på din faktura
Vilken teknik använder du? * (obligatorisk)
Markera gärna både operativsystem och typ av enhet
Vilken teknik använder du?







Skicka gärna in en skärmbild som visar felet