Visselblåsarfunktion
På Linde Energi är vi angelägna om att leva efter gällande lagar, riktlinjer och principer. Därför vill vi göra det möjligt att tidigt fånga upp och agera på signaler om eventuella missförhållanden inom företaget.
Vår förhoppning är att det alltid ska kännas naturligt att prata med oss direkt om du ser saker som inte borde förekomma, men det ska också vara möjligt att anonymt påtala problem. Därför erbjuder vi en visselblåsarkanal tillsammans med KPMG. Oavsett om du är anställd, kund eller leverantör så ska du kunna uppmärksamma problem på ett sätt som känns tryggt och bra för dig.
Systemet är främst avsett att fånga upp allvarliga avvikelser från lag, uppförandekod eller liknande hos Linde energi eller hos våra leverantörer och samarbetspartners.
För att göra en anmälan går du in på nedan externa webbplats och fyller i ett formulär med relevant information. Oberoende utredare kommer sedan att bedöma ärendena och återkoppla till en speciellt utsedd förtroendegrupp inom Linde Energi och/eller Linde Stadshus.
Vid visselblåsning får man vara anonym, men det är viktigt att lämna tydliga och sakliga uppgifter som kan ligga till grund för den fortsatta utredningen. Du som vill kan även lämna kontaktuppgifter för återkoppling eller frågor i ärendet.
Rapportera till KPMG här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Du kan även ringa dem på telefon 0771-402 161.
Arbetsmiljöverket har tillsyn över visselblåsarfunktioner. Här kan du läsa om visselblåsarfunktionen och vad som gäller vid visselblåsning. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Frågor eller funderingar?
Kontakta Marknadschef Anna-Lena Rydelius
Telefon: 0581-887 25
E-post: anna-lena.rydelius@lindeenergi.se
Kontakta kundservice
Telefon: 0581-887 01
E-post: kundservice@lindeenergi.se
